کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری

ساخت وبلاگ

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس مصارف و مقاصد بیشماری دارد که جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس به مقاله ی “مهم ترین نکات بوتاکس چیست؟” از همین سایت مراجعه نمایید. با وجود کاربردهای بوتاکس، مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس نیز وجود دارند که بوتاکس نباید به آن ها تزریق شود. برای شناخت مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس ابتدا باید بدانید بوتاکس برای چه مقاصدی به بدن تزریق می شود.

احتمالا همه از هدف زیبایی تزریق بوتاکس که کاهش بروز خطوط و چروک های صورت است آگاهی دارید اما مشکلات بیشمار دیگری نیز هستند که با بوتاکس درمان می شود و همین باعث می شود دانستن مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس اهمیت بیشتری پیدا کند.

برای شناسایی مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس ابتدا موارد استفاده بوتاکس را به جز در زمینه زیبایی در بخش زیر به شما معرفی می کنیم:

  • بوتاکس در بزرگسالان برای درمان دیستونی گردن (موقعیت غیر طبیعی سر و گردن درد) استفاده می شود.
  • بوتاکس همچنین برای درمان سفتی عضلات (اسپاستیک) بازوها ، دست ها ، کف پا ها و پاها در بزرگسالان و کودکانی که حداقل ۲ سال دارند استفاده می شود.
  • بوتاکس برای درمان برخی بیماری های عضلانی چشم ناشی از اختلالات عصبی در بزرگسالان و کودکانی که حداقل ۱۲ سال دارند استفاده می شود. این شامل پلک زدن یا اسپاسم پلک های کنترل نشده و وضعیتی است که در آن چشم ها در یک جهت قرار ندارند (استرابیسم).
  • بوتاکس در بزرگسالان برای درمان مثانه بیش فعال و بی اختیاری (نشت ادرار) استفاده می شود که با داروهای دیگر کمکی نکرده است. بوتاکس ممکن است برای درمان بی اختیاری ناشی از اختلالات عصبی مانند آسیب نخاعی یا مولتیپل اسکلروزیس(ام اس) استفاده شود.
  • بوتاکس در بزرگسالان برای جلوگیری از سردردهای میگرنی مزمن که بیش از ۱۵ روز در ماه رخ می دهد و ۴ ساعت یا بیشتر طول می کشد ، استفاده می شود. برای درمان سردرد تنشی معمول نباید از بوتاکس استفاده شود.

بوتاکس همچنین برای درمان تعریق شدید زیربغل (هایپرهیدروزیس) در بزرگسالان استفاده می شود

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس

همانند بیشتر داروها شرایط و مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس نیز وجود دارند که ممکن است با تزریق بوتاکس به این نواحی یا در شرایط مشخصی سلامت شخص به خطر بیفتد.

باید پیش از درمان با مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس آشنا شوید تا ناخواسته درگیر عوارض این درمان نشوید.

  • اگر در ناحیه تزریق دارو عفونت دارید ، نباید از بوتاکس استفاده کنید. اگر عفونت مثانه فعلی دارید یا قادر به ادرار کردن نیستید (مگر اینکه به طور معمول از کاتتر(سوند) استفاده کنید) از این دارو برای درمان مثانه بیش فعال یا بی اختیاری استفاده نمی شود.

در این شرایط نباید از بوتاکس استفاده کنید:

  • اگر به سم بوتولینوم حساسیت دارید ، نباید با بوتاکس درمان شوید.
  • عفونت در ناحیه تزریق دارو
  • (برای مثانه بیش فعال و بی اختیاری) اگر در حال حاضر عفونت مثانه دارید یا اگر قادر به دفع ادرار نیستید و به طور معمول از کاتتر استفاده نمی کنید.

برای اطمینان از اینکه بوتاکس برای شما بی خطر است ، اگر تاکنون موارد زیر را داشته اید به پزشک متخصص پوست و مو خود بگویید:

  • سایر تزریقات سم بوتولینوم مانند Dysport یا Myobloc (به خصوص در ۴ ماه گذشته)
  • اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS یا “بیماری لو گریگ”)
  • میاستنی گراویس
  • سندرم لمبرت-ایتون
  • یک عارضه جانبی پس از استفاده قبلی از سم بوتولینوم
  • یک اختلال تنفسی مانند آسم یا آمفیزم
  • مشکلات بلع
  • ضعف عضله صورت (افتادگی پلک ، ضعف پیشانی ، مشکل در بالا بردن ابرو)
  • تغییر در ظاهر طبیعی صورت شما
  • مشکلات خونریزی
  • جراحی (به ویژه در صورت).

مشخص نیست که آیا این دارو به نوزاد متولد شده آسیب می رساند یا خیر. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید ، به پزشک متخصص زیبایی خود اطلاع دهید.

شیردهی هنگام استفاده از این دارو ممکن است بی خطر باشد. در مورد هر گونه خطر از پزشک خود سوال کنید.

در نتیجه شرایط و مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس را بشناسید و در مورد هر گونه شرایط پزشکی یا نکاتی که که در بالا آمده اند به پزشک خود اطلاع دهید. سم بوتولینوم موجود در بوتاکس می تواند به سایر مناطق بدن فراتر از محل تزریق ، گسترش یابد. این می تواند عوارض جانبی جدی تهدید کننده زندگی ایجاد کند بنابراین مهم است پزشک مجربی انتخاب کنید.

 

در صورت داشتن صدای گرفتگی صدا ، افتادگی پلک ، مشکلات بینایی ، سوزش شدید چشم ، ضعف عضلانی شدید ، از دست دادن کنترل مثانه ، یا مشکل تنفس ، صحبت و بلعیدن ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری...
ما را در سایت کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری دنبال می کنید

برچسب : مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس, بوتاکس, زیبایی, پوست, نویسنده : نرگس وفا drmasoodjafari بازدید : 146 تاريخ : پنجشنبه 8 آبان 1399 ساعت: 7:21

بوتاکس طبیعی با جوش شیرین

بوتاکس طبیعی با جوش شیرین علارغم بوتاکس نیاز به تزریق ندارد. هم چنین بوتاکس با فلج موقت عضلات جلوی شکل گرفتن چین و چروک را می گیرد ولی بوتاکس طبیعی با جوش شیرین سالم تر و راحت تر است. اگر به دنبال کسب اطلاعات جامع در مورد بوتاکس هستید به مقاله ی “مهم ترین نکات بوتاکس چیست؟” از همین سایت مراجعه کنید.

چین و چروک صورت سبب پیر و خسته نشان دادن صورت می شوند اما درمان های زیادی برای ان ها مطرح شده است. در این مقاله به بوتاکس طبیعی با جوش شیرین می پردازیم که نوعی ماسک موثر در از بین بردن چین و چروک است.

آماده کردن و انجام بوتاکس طبیعی با جوش شیرین ساده است و نیاز به درمان ها و جلسات گران قیمت ندارد. به راحتی می توانید بوتاکس طبیعی با جوش شیرین را روی پوست خود انجام دهید. برای کسب اطلاعات از بوتاکس طبیعی با جوش شیرین مقاله زیر را مطالعه نمایید.

جوش شیرین

جوش شیرین (بی کربنات سدیم) نمکی پودری است که اغلب برای پخت و پز استفاده می شود.

به دلیل ترکیب قلیایی و خاصیت ضد میکروبی ، برخی افراد اطمینان دارند که جوش شیرین ماده ای است که می تواند التهاب را خنثی کند و باکتری های پوست شما را از بین ببرد. ماسک های صورت جوش شیرین در سال های اخیر به ویژه برای افرادی که به دنبال درمان آکنه و درمان های ضد قرمزی هستند و عوارض جانبی مضر ندارند ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

فواید بوتاکس طبیعی جوش شیرین

بوتاکس طبیعی با جوش شیرین فواید زیر را به دنبال دارد:

لایه برداری: ابتدا قوام جوش شیرین تبدیل آن به یک خمیر قابل پخش را ساده و آسان می کند. این خمیر می تواند سلول های مرده پوست را لایه برداری کند و باعث می شود پوست بعد از شستشو ، نرمتر شود. لایه برداری پوست به طور منظم می تواند منافذ پوست را شفاف و تسویه کند. وقتی منافذ پوست شما از آلودگی و پیر شدن پوست پاک باشد ، ایجاد جوش های سرسیاه را مشکل می کند.

ضد میکروبی: جوش شیرین ممکن است برای خنثی سازی برخی از باکتری های محرک شکستگی مفید باشد. به طور خلاصه ، برخی از افراد ادعا می کنند که استفاده از جوش شیرین بر روی پوست مستعد آکنه ، سلول های مرده را از تجویز گذشته پاک می کند و سلول های فعلی را درمان می کند.

ضد التهاب: جوش شیرین همچنین دارای خواص ضد التهابی است. افرادی که بیماری پوستی دارند و در اثر التهاب ایجاد می شوند ، مانند روزاسه ، آکنه و پسوریازیس ، ممکن است پس از استفاده از ماسک موضعی جوش شیرین احساس تسکین موقتی کنند.

عوارض بوتاکس طبیعی با جوش شیرین

درست است که جوش شیرین می تواند پوست شما را لایه برداری کند و به طور بالقوه باکتری ها را از بین ببرد ، اما استفاده از جوش شیرین همچنین می تواند تعادل PH طبیعی پوست شما را مختل کند.

این بدان معناست که اگرچه پس از استفاده از ماسک جوش شیرین ممکن است پوست شما صاف و شفاف و سالم به نظر برسد ، اما با گذشت زمان ، پوست ممکن است اثرات منفی را تجربه کند.

ماسک های جوش شیرین می توانند پوست شما را بیش از حد لایه برداری کنند ، به خصوص اگر خیلی زیاد استفاده شود – به عبارت دیگر ، می تواند پوست شما را زیاد از حد لایه برداری و در نتیجه آسیب پذیر کند ، حتی اگر بلافاصله متوجه نشوید. این می تواند به مرور باعث تحریک و آسیب پوست شود وقتی pH پوست شما مختل شده باشد ، احتمال وقوع آن حتی بیشتر است.

جایگزین بوتاکس طبیعی با جوش شیرین

بوتاکس طبیعی با جوش شیرین به تنهایی ممکن است PH پوست شما را از حالت نرمال خارج کند و با خشک کردن پوست، نتیجه عکس بدهد. در بخش زیر بوتاکس طبیعی با جوش شیرین را همراه با دیگر محصولاتی که برای هر پوست مناسب است معرفی کرده ایم تا از اسیب های پوستی جلوگیری شود.

برای پوست های چرب

اگر پوست چربی دارید ، باید بدنبال موادی باشید که سطح روغن موجود در پوست را متعادل کنند. این مواد شامل موارد زیر است:

  • روغن درخت چای
  • خاک رس آرایشی
  • آلوئه ورا
  • عسل
  • فندق

برای پوست خشک

اگر پوست خشک دارید ، باید بدنبال موادی باشید که بتوانند رطوبت را در مانع پوستی شما قفل کنند. این مواد شامل موارد زیر هستند:

  • آووکادو
  • موز
  • بلغور جو دوسر
  • روغن زیتون
  • روغن بادام

برای پوست های مستعد آکنه

اگر به دنبال ماسک برای درمان آکنه هستید ، باید بدنبال موادی باشید که باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین ببرند ، پوست شما را به آرامی لایه برداری کرده و لکه های آکنه فعال را بدون از بین بردن موانع رطوبت طبیعی پوست ، خشک کنند.

همیشه باید هنگام استفاده از ماسک بر روی جوش فعال محتاط باشید ، زیرا بسیاری از مواد باعث مسدود شدن منافذ و تشدید علائم آکنه می شوند. مواد لازم برای در نظر گرفتن عبارتند از:

  • چای سبز
  • رزماری
  • بابونه
  • نعناع تند
  • زردچوبه

در نتیجه استفاده دائم از جوش شیرین توصیه نمی شود. توصیه می کنیم با توجه به نوع پوست خود از ماسک های حاوی مواد دیگر که معرفی شد استفاده کنید. ضمن این که ماسک ها مثل بوتاکس طبیعی با جوش شیرین خواص آنی ندارند و باید برای دیدن نتایج صبور باشید.

در صورت مشاهده هر حالت غیر عادی در پوست به پزشک مراجعه کنید و مصرف جوش شیرین را قطع کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی  دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

 

 
کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری...
ما را در سایت کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری دنبال می کنید

برچسب : بوتاکس, کلینیک پوست و مو, زیبایی, نویسنده : نرگس وفا drmasoodjafari بازدید : 179 تاريخ : پنجشنبه 8 آبان 1399 ساعت: 7:04

لینک دوستان

خبرنامه